Wkładki ortopedyczne na haluksy Kraków

Dokuczają Ci haluksy? Masz problemy z chodzeniem? Są chwile, że nie możesz zrobić nawet kilku kroków bez bólu? Jeżeli tu trafiłaś to znaczy, że szukasz rozwiązania tego uciążliwego problemu. Na pewno orientowałaś się już co do rożnych metod leczenia haluksów. Wiesz, że palucha koślawego nie da się wyleczyć żadnymi maściami, okładami, czy lekami doustnymi. Istnieje jednak bardzo dobre rozwiązanie w ramach leczenia zachowawczenia – indywidualne wkładki na haluksy.

Haluksy – przyczyny powstawania

Jak już zostało wspomniane powyżej przyczyną haluksów jest płaskostopie poprzeczne. Stopa powinna opierać się na pięcie oraz I i V głowie kości śródstopia – zapewnia to optymalny rozkład nacisków na podłoże. Tyle teorii. W praktyce jednak bardzo często ten rozkład nacisków jest zaburzony. Owszem, jednym z punktów podparcia pozostaje pięta, jednak zamiast podparcia na I głowie kości śródstopia nacisk jest rozłożony na wszystkie kości śródstopia. Mamy wówczas do czynienia z wypłaszczenem się łuku poprzecznego stopy, co skutkuje dolegliwościami bólowymi w obrębie przodostopia, pieczeniem, tworzeniem się bolesnych odcisków. Z czasem może dojść do powstania tzw. paluchów koślawych, czyli haluksów. Chodzenie staje się poważnie utrudnione, a zwyczajne, codzienne czynności nastręczają wielu kłopotów. Ból towarzyszy praktycznie codziennie, można wręcz napisać, że występuje on na każdym kroku. To pokazuje, że jedna deformacja jaką jest płaskostopie poprzeczne potrafi przysporzyć wielu poważnych problemów i poważnie obniżyć jakość życia. Kto ma bolesne haluksy ten wie, o co nam chodzi, prawda?

Płaskostopie poprzeczne – haluksy

Tworzeniu się haluksów sprzyjają nawyki takie jak np. chodzenie w butach na wysokim obcasie. Znacznie rzadziej haluksy są efektem genetyki, czyli dziedziczone, jednak też się zdarzają.

Płaskostopie poprzeczne – objawy i diagnoza

By zdiagnozować haluksy nie potrzeba specjalistycznej aparatury, w końcu są one doskonale widoczne „gołym okiem”. Gorzej sprawa wygląda z płaskostopiem poprzecznym. Te objawy, które powinny skłonić Cię do wizyty u specjalisty to przede wszystkim pieczenie w przodostopiu, nawracające odciski od strony podeszwowej no i ból, który może występować nie tylko w stopach, ale również w obrębie kostek, czy kolan. Zdarza się, że zaburzenia w biomechanice chodu rzutują w kolejnych latach na ustawienie bioder, czy też pracę kręgosłupa, dlatego lepiej zahamować deformacje w obrębie stóp zanim ich skutki dotkną innych partii ciała. Jeżeli nie masz jeszcze haluksów, ale podejrzewasz u siebie płaskostopie poprzeczne to koniecznie powinnaś zrobić badanie podoskopowe. Wykonuje się je na specjalnym urządzeniu, np. macie podiometrycznej, która precyzyjnie ocenia rozłożenie nacisków. Wiadomo dokładnie, w których miejscach stopa jest przeciążona, a w których niedociążona. Taka wiedza pozwala później na wykonanie indywidualnych wkładek ortopedycznych, dopasowanych do stóp pacjenta, które skorygują rozkład nacisków na podłoże i poprawią komfort chodzenia.

Wkładki na haluksy i płaskostopie poprzeczne

Wkładki ortopedyczne na haluksy wykonuje się podobną metodą co wkładki na płaskostopie poprzeczne – celem jest po prostu podniesienie łuku poprzecznego stopy. Efekt? Zmniejszenie bólu w obrębie przodostopia i palucha koślawego, a co za tym idzie ogólna poprawa komfortu poruszania się. Wkładki na haluksy i płaskostopie poprzeczne to też świetne zabezpieczenie przed tworzeniem się odcisków na stopach. Zastanawiasz się gdzie drzemie skuteczność? Takie wkładki ortopedyczne doposaża się w tzw. pelotę, której zadaniem jest podniesienie łuku poprzecznego stopy – chodzi o to, by stopa opierała się na trzech wspomnianych wcześniej punktach podparcia. Do naszego gabinetu często trafiają pacjentki, które zastanawiają się nad operacją haluksów. Gdy zaś wracają do nas po kilku miesiącach systematycznego noszenia indywidualnych wkładek na haluksy temat operacji przestaje istnieć. Można więc napisać, że specjalnie wymodelowane wkładki na haluksy mogą uratować pacjenta przed interwencją chirurgiczną i żmudną rehabilitacją.

Wkładki ortopedyczne w 30 minut!

Tak więc, jeśli doskwierają Ci bóle przodostopia, pieczenie i masz dość nawracających odcisków to powinnaś poważnie rozważyć indywidualne wkładki na haluksy. To prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie w ramach leczenia zachowawczego. Nie pozbędziesz się haluksów – nie wizualnie, jednak dolegliwości będą o wiele mniejsze, a normalne chodzenie na powrót stanie się możliwe. Z czasem zapomnisz, że w ogóle masz paluchy koślawe. Umów się na wizytę podczas której zrobimy precyzyjne badanie podoskopowe i dokładnie sprawdzimy jak u Ciebie kształtuje się rozkład nacisków na podłoże. Potem wymodelujemy indywidualne wkładki ortopedyczne dopasowane do Twoich stóp, a wszystko w około 30 minut. Wszystko w jednym miejscu, na tej samej wizycie. Wygodne rozwiązanie, prawda? Jeżeli chcesz normalnie funkcjonować, bez bólu to zapraszamy do naszej pracowni przy ul. Kapelanka 13A w Krakowie. Wkładkami na haluksy modelowanymi indywidualnie możemy pomóc i Tobie.