Wkładki na ostrogi piętowe Kraków

Ortopeda zdiagnozował u Ciebie ostrogi piętowe? A może jeszcze nie odwiedziłeś specjalisty tylko zastanawiasz się, w jaki sposób poradzić sobie z bólem pięty? Bez względu na to, na którym etapie leczenia jesteś wiedz, że jeżeli cierpisz na ostrogi piętowe to same zabiegi fizykoterapeutyczne mogą nie wystarczyć. Owszem, terapie takie jak fala uderzeniowa dają bardzo dobre rezultaty i niekiedy już po kilku zabiegach dolegliwości bólowe są zdecydowanie mniejsze. Musisz jednak wiedzieć, że aby zminimalizować ryzyko nawrotu dolegliwości konieczne jest zabezpieczenie stóp specjalnymi wkładkami ortopedycznymi. To najlepsza forma profilaktyki przeciw ostrogom piętowym.

Wkładki na ostrogi piętowe można również stosować w trakcie fizykoterapii, co przyspiesza efekty terapeutyczne zabiegów. Sprawdź, skąd się biorą ostrogi piętowe i jakie wkładki ortopedyczne wybrać, by poradzić sobie z tym uciążliwym problemem?

Co to są ostrogi piętowe?

Ostrogi piętowe to niewielkie, haczykowate zwapnienia tworzące się w obrębie kości piętowej. Powstają one przeważnie na skutek przewlekłego stanu zapalnego przyczepów rozcięgna podeszwowego lub ścięgna Achillesa. Jeżeli powstają od spodu to mamy do czynienia z ostrogami piętowymi dolnymi. Z kolei jeżeli tworzą się z tyłu pięty to określa się je mianem ostróg piętowych górnych. Można je już w zasadzie nazywać schorzeniem cywilizacyjnym, a dotyczy ono głównie społeczeństw zachodnich. Dlaczego? Dowiesz się tego po przeczytaniu akapitu o przyczynach powstawania ostróg piętowych. Sprawdź teraz, jakie są przyczyny powstawania ostróg piętowych? W dalszej kolejności artykułu dowiesz się również jakie są objawy tego schorzenia i jak je skutecznie leczyć?

Skąd się biorą ostrogi piętowe – przyczyny

Jak już zostało wspomniane ostrogi piętowe to najczęściej skutek przewlekłego stanu zapalnego przyczepów rozcięgna podeszwowego (ostroga piętowa dolna) lub przyczepów ścięgna Achillesa (ostroga piętowa górna). Nadwaga – to główna przyczyna omawianego schorzenia. Im większy nacisk ciała na rozcięgno podeszwowe i ścięgno Achillesa, tym większe ryzyko mikro-uszkodzeń i rozwinięcia się stanu zapalnego w ich obrębie. Chodzenie w źle dobranym obuwiu i chodzenie po twardych nawierzchniach, do których stopy ludzkie nie są biologicznie przystosowane to kolejne przyczyny powstawania ostróg piętowych. Teraz się już domyślasz, dlaczego ostrogi piętowe nazywane są coraz częściej schorzeniem cywilizacji zachodniej? Na ostrogi piętowe cierpią też czasami biegacze, co jest wynikiem dużej aktywności fizycznej i eksploatacji rozcięgna podeszwowego oraz ścięgna Achillesa, a także niewystarczającej regeneracji tychże struktur.

Objawy ostrogi piętowej

Jak już wspomnieliśmy na początku ból w pięcie to charakterystyczny objaw ostrogi piętowej. Ból ma charakter kłujący i jest najbardziej dokuczliwy rano, zanim człowiek się „rozchodzi”. Ból może się również nasilać na koniec dnia obfitującego w dużą aktywność fizyczną (chodzenie, praca fizyczna). Pacjenci przeważnie opisują charakter bólu jako przeszywający, kłujący, mający swój początek w obrębie pięty. Niekiedy zdarza się, że oprócz dolegliwości bólowych może pojawić się niewielki obrzęk, który może wręcz uniemożliwiać włożenie buta. Nie leczona ostroga potrafi zmienić życie codzienne w permanentny koszmar, ponieważ nawet najprostsze czynności stają się bolesne i trudne do wykonania. Jeżeli nie chcesz się dłużej męczyć z ostrogami piętowymi to sprawdź jak można sobie pomóc, zarówno zabiegami fizykoterapeutycznymi jak i wkładkami ortopedycznymi?

Wkładki na ostrogi piętowe oraz zabiegi fizykoterapeutyczne

Wcześniej w tekście przeczytałeś, że dobre rezultaty w leczeniu ostrogi piętowej daje fala uderzeniowa i to jest fakt. To terapia o wysokiej skuteczności, zdecydowanie lepsza niż np. ultradźwięki. Kilka zabiegów falą uderzeniową już wystarcza, by pacjent odczuł ulgę w bólu. Terapia falą uderzeniową daje jeszcze lepsze rezultaty, gdy już na początku leczenia pacjent rozpoczyna chodzenie w specjalnych, indywidualnych wkładkach ortopedycznych. Takie wkładki na ostrogi piętowe mają za zadanie odciążyć pięty przez co regeneracja po zabiegu jest lepsza. Co więcej, po skończonej terapii indywidualne wkładki świetnie zabezpieczają stopy przed ponownym rozwinięciem się stanu zapalnego. Można śmiało napisać, że zabiegi falą uderzeniową uzupełnione o indywidualne wkładki stanowią najlepsze połączenie w leczeniu nieoperacyjnym ostróg piętowych i w zdecydowanej większości przypadków potrafią uchronić pacjenta przed interwencją chirurgiczną.

Zapraszamy do naszej pracowni wkładek ortopedycznych w Krakowie po indywidualne wkładki na ostrogi piętowe. Ulica Kapelanka 13A – pod tym adresem jesteśmy. Do zobaczenia.